Przygotowanie do wizyty

Potrzebuję informacji o Twoim dotychczasowym sposobie odżywiania

Na pierwszą wizytę postaraj się przygotować listę posiłków i spożywanych w ramach nich produktów oaz płynów przynajmniej z trzech dni. Ważne, aby przygotowane przez Ciebie jadłospisy reprezentowały Twój dotychczasowy sposób odżywiania, ponieważ na ich podstawie będę analizowała wartość kaloryczną i odżywczą Twojej obecnej diety. Poniżej znajduje się przykład w jaki sposób taką listę przygotować.

  • Godzina
  • Produkty
  • wielkość/ilość
    spożytego produktu

Oto przykład:

  • 12:00 jabłko, średnie
  • 12:40 kawa z mlekiem 3, 2%, kubek
  • 14:00 czekolada mleczna z orzechami, 4 kostki

Im precyzyjniej określisz skład posiłku, tym dokładniej będzie mogła zostać wykonana analiza Twojej dotychczasowej diety. Bardzo istotne jest podanie wielkości produktu lub liczby gramów. Każdy posiłek należy rozpisać na poszczególne składniki. Zamiast "Bułka z serem" zapisz lepiej "bułka pszenna" oraz "ser żółty" (zobacz przykład poniżej). Ważne jest także, aby nie "ulepszać" diety, lecz zapisać wszystko zgodnie z prawdą.

Poniżej przedstawiamy przykładowy zapis diety

Pobudka 7:20
8:00bułka pszenna, 1 duża
masło, płaska łyżeczka
ser biały śmietankowy, 2 duże łyżki
jabłko, 1 duże
herbata, 1 szklanka
cukier, 2 łyżeczki




8:10woda, 0,5l
9:00snickers, 1 baton
banan, 1 duży
10:30 – 11:30ćwiczyłam aerobik
13:00banan, 1 średni
14:00kotlet schabowy, średni około 150g
ziemniaki, 2 średnie sztuki
masło, 1 łyżeczka
surówka z marchwii i białej kapusty, 1/3 dużego talerza
kompot z wiśni, 1 szklanka



18:00hamburger McDonald's
Coca-Cola, 0,5l
frytki, małe

22:00woda, 2 szklanki
czekolada mleczna, 5 kostek
Zasnęłam około 23:30

Przygotuj się do analizy masy i składu ciała

Ważnym elementem terapii jest pomiar masy i składu ciała. W poradniach Dobry Dietetyk pomiar ten dokonywany jest przy wykorzystaniu bioimpedancji elektrycznej (BIA). Metoda ta polega na pomiarze przepływu prądu w fazie wodnej i tłuszczowej organizmu, co pozwala określić: zawartość tkanki tłuszczowej, beztłuszczowej masy ciała, stopień nawodnienia organizmu oraz jego podstawową przemianę materii. Pomiar tego typu jest dla Ciebie całkowicie bezpieczny i nieinwazyjny.

W celu wykonania wiarygodnego pomiaru, warto przestrzegać kilku zasad:

  1. W dniu pomiaru nie zakładaj długich rajstop, gdyż pomiar wykonywany jest boso (dotyczy kobiet).
  2. Pomiar powinien odbywać się min. 3 godziny po jedzeniu.
  3. Do pomiaru należy przystąpić z pustym pęcherzem. Organizm nie może być ani mocno nawodniony, ani odwodniony.
  4. Pomiar powinien być wykonany min. 3 godziny po wysiłku.

Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe